Råttgrava

 

Helg- och mellandagarna bara rullar förbi med skön avkoppling. Ja, vi följer naturligtvis juniorkronornas verkliga bravader liksom de svenska skidåkarna. –Hur går det för råttgrava, undrade maken.

Denna gång kopplade det snabbt, det var naturligtvis Musgrave, den brittiske skidåkaren, som avsågs. Det är ju inte så många britter med i skidsammanhangen, Storbritannien är väl annars snudd på ”en icke skidåkande nation”.

Vi har hälsat på en äldre morbror under helgerna också. Jag hade med en av mina koböcker ”Kornas bästa tid är nu”, som faktiskt uppskattades. Jag skulle ha tagit med ”Tjuren tänker” också!

Jag hade också med gamla träfigurer, utskurna av en farbror, som verkligen var en skicklig träsnidare. Tänk morbrodern kände igen dem alla! Ja, de hade ju på sin tid varit ”kändisar i bygden”.

I dag skälldes återigen på Trump, som beordrat raketeld på vad jag förstår en Irakisk militär med många liv på sitt samvete. Undrar om han var svensk medborgare också, som andra regeringstjänstemän i mellanöstern?

Börsen gick i alla fall ned och oljan upp. Som livet i Finnskogarna - i dag alltså.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0