Mo-dag, Ko-dag och intervju "over there"

“I would like to inform you the good news that you’re one of the few authors we have considered for a radio interview”.  Mail från USA när jag kom hem från joggingturen, ja, jag har sagt det förut att gamla bilar går bättre och gamla kärringar springer fortare på kvällen.

Nu var det inte det mailet jag väntade på, jag väntar på ett annat mail från over there. Men okej, mail som mail…

Tornsvalorna, som missat flyget – eller tåget – för de skulle väl inte ta segelbåt till Egypten, är fortfarande kvar. Annars har det blivit svalare som det nästan alltid gör i månadsskiftet augusti/september. Då blir man frusen men det är tur att man orkar springa sig varm.

På lördag är det Mo-dag eller ko-dag, som jag brukar säga. Av mina drygt 20 böcker, www.ingridfredriksson.com är det ko-böckerna jag säljer mest av i Mo, för ”Rosa Lyckans ko” är ju född i Mo. Hon var en lysningspresent som mamma och pappa fick från farmor och farfar i Smedserud. Sådana lysningspresenter var det på den tiden!

Sedan har det blivit en fortsättning, ”Mer om Rosa och korna på Lyckan”, som härliga Marja i Myrom också har illustrerat.

Sedan har jag en fotobok om bonde-sonens Highland Cattle, landskapsvårdarna, och en bok om vanliga kor vid Östra Silen. Muu…

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0