Allhelgona med stillhet och sprängningar

 

 

 

Fotot av nymånen blev en påminnelse on Halloween men nu är det Allhelgonahelgen med  stillhet, eftertanke och tradition. Vi besöker kyrkogården för att minnas samt smycka våra anhörigas gravar och tända ett ljus för dem som inte längre finns bland oss. Tankar går också till dem som får sitt liv förändrat sedan de drabbats av sjukdom. Det gäller att ta vara på varje ögonblick för våra liv kan så fort förändras.

 TVn rapporterar om våld och hot i vårt fina land, inte nog med att det sprängdes och sköts i Malmö så hörde man om att det även sprängts i Araby i Växjö.

Sprängningen i Araby inträffade strax efter fyra på fredagsmorgonen. Då väcktes många när balkonger trasades sönder. En boende berättar för Kvällsposten: ”Det är någon som detonerat en sprängladdning. Det var en jäkla smäll, jag trodde jag drömde, säger en av de boende”.

Sex radikala islamister skulle utvisas från Sverige, eftersom de enligt Säpo bidrar till islamsk radikalisering och utgör hot mot rikets säkerhet. I stället har de släppts eftersom de riskerar förföljelse i hemlandet och en terrormisstänkt imam presenteras som en rockstjärna i vår TV. Är detta vettigt? Är inte Sverige värt att bevara? Jag tycker likadant som en vän på FB. Han skrev:

Jag kan höra invändningarna: "Så du menar att Sverige skall utvisa människor till en säker död?"

-Ja, naturligtvis, om de är terrorister. Jag anser att man kan förverka sin rätt till asyl. Detsamma säger internationell rätt.

Om bilbränderna skrev han att ”de har inte ökat det är bara antändningsbenägenheten som blivit större”.

Så kan det vara. Nu är jag ingen försäljare utan menar faktiskt vad jag säger och med detta vill jag önska alla EN RIKTIGT TREVLIG ALLHELGONAHELG!

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0