Konfirmationsdag utan glögg och pepparkakor

 

Har varit på en fin konfirmation i dag, denna kalla Kristi himmelsfärdsdag 2019. Frågorna till konfirmanderna kanske delvis var av det enklare slaget som om nattvarden bestod av korv med bröd, pepparkakor och glögg eller bröd och vin, men litet lättsamhet skadar aldrig.

Talet till konfirmanderna om att leva i nuet och inte bara se framåt, som nästa år skall jag det och det eller vänta tills jag blir 18 år då skall jag ta körkort tyckte jag var meningsfull. Likaså konfirmandernas egna önskningar och tack både för kossor och gräs liksom fred på jorden berörde.

Jag kommer ihåg att den helige ande var något jag inte fattade när jag konfirmerades för länge sedan, det är nog sådant som kommer med åren. Och att brödet numera var laktosfritt och vinet alkoholfritt sade en hel del om att det är en annan tid vi lever i nu.  

Tack för den jättegoda maten som bjöds sedan, tårta och sötsaker och massor med värmande kaffe!    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0