Filippamässa med tre nya böcker

 

På lördag är det Filippamässa på Svaneholm. Då kommer det massor av utställare, så även jag och Rosa. Ja inte bara Rosa utan i år har jag en fjärde ko-bok, ”Kornas bästa tid är nu” och en tredje bok om medvetande ”Essays on Consciousness: Towards a New Paradigm” samt sist men inte minst ”Änglar finns?” som handlar om när Marja i Myrom föll tre och en halv meter ner i asfalten och fick en nära döden upplevelse. Det är litet fler osannolika men sanna berättelser också, dels av Marja, dels av mig, som mötet med halkan.

Jag var på väg hem från Karlstad och det var vinter. Dock ingen halka trodde jag, men jag bedrog mig. När jag närmade mig Bäcketjärnet och i det 90 gradiga korset var det ishalka. Det var ju inte för gjort för sommarhastighet precis! Vad skulle jag göra? Bromsa var bara inte att tänka. Skulle jag bara köra rakt fram och in i bergväggen? Svänga skulle ju heller inte gå.

 Nej, bergväggen var inget bra alternativ. Jag tänkte att jag försöker ta svängen som jag brukar… Bilen krängde åt båda hållen, men den höll sig kvar på vägen och bergväggen bakom var helt orörd!  ÄNGLAVAKT.

Tack all fina ÄNGLAR som vaktar över oss! Vi måste ju bli färdiga med målningar och annat under vår tid här på jorden.

Kom gärna till min monter så får du ett valfritt vykort med komotiv eller Marja- målning. Böckerna brukar kosta en hundralapp, men på Filippa blir det fem valfria för 300,--                                             

 VARMT  VÄLKOMMEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0