Ljusa nätter och passtider

 

Trodde nästan att poliserna hade börjat följa Gretas uppmaning att strejka, det fanns INGEN ledig tid för att förnya sitt pass förrän mitten av juli. Svenskarna tycks i alla fall inte lida av flygskam! Det var ju av en ren tillfällighet som jag kollade mitt pass, men Herregud det gick ju ut i februari och jag skall till Toward a Science konferensen, som tagit mig över i princip hela världen. I år är den inte bland kaktusar och skallerormar i Tucson i Arizona utan i Interlaken i Schweiz, med flyg till Zürich och en 2,5 timmars tågresa på världens högst belägna järnväg(?), har jag läst.  

Men pass behöver man ju ändå… Ett provisoriskt kanske skulle bli lösningen. Klev in och väntade på Polisstationen i Karlstad. Nej, de skrev inte ut något provisoriskt pass i förväg, skulle jag ha det fick jag återkomma nästa fredag. Men helst skulle jag kolla återbuden och få ett riktigt pass.

Nästa fredag är Polisstationen stängd för då firar poliserna midsommar eller tar hand om midsommarfirandet med bråk och fylla, var det förr, nu är det väl explosioner, rån, våldtäkter och mord förstås.

Jag höll på att ge upp när plötsligt ”inga tider denna vecka” hade ersatts med en ledig pass-tid på måndag. Den tar vi, sa polisen! Det börjar således att ljusna! Skall bli en intressant konferens, det billigaste hotellrummet kostade 155 CHF (mer än 1500) per natt, så jag sökte på hostel och fick napp som sista person. Allt låg ju på gångavstånd också, bara genom en (mörk?) park till konferenslokalerna men man är ju inte i Sverige, så det skall nog gå bra. Förr var man ju trygg när man var i Sverige, nu är man mer trygg utomlands! Så tokigt det har blivit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0