JÖKvals utan verkstad

Om man säger en sak och gör en annan är man INTE trovärdig. Centerns och Liberalernas JÖKvals uppskattades heller inte av väljarna. Men det hjälper ju inte, nu kommer vi att bli ännu fler ”svenskar”. Det var ju kravet för att inte rösta rött till Löfven som statsminister, + en massa utredningar förstås.

Var fjärde skolelev har utlandsfödda föräldrar. Barnmorskor är ett bristyrke. Omskurna flickor lider och kan inte kissa utan kateter. Centern, som tidigare var ett rejält landsbygdsparti håller på att byta bort sitt väljarstöd till batikhäxor och kvinnor i storstad.  

Ibland måste man få unna sig lyxen att hänge sig åt låga känslor. Som skadeglädje. Detta är en av mina svagheter, jag kan inte låta bli att skratta åt teckningar från Mäki eller Janders eller Strokirk. Likaså var det med Liberalernas väljarstöd på 2,7 procent.

Men vi har nu en regering som inte har stöd bland svenska folket. Skjutningar, mord, knivskärningar, rån, våldtäkter, fortsätter att öka. Snart blir vi så vana att vi inte bryr oss om det inte gäller oss själva förstås. Läste om en knivskärning på lokaltåget Sthlm – Uppsala. ”Strömsundsgänget” hade för ju för avsikt att spränga Mall of Scandinavia, gallerian i Solna, och hela T-centralen. Man får vara väldigt tacksam mot Säpo som har stoppat detta och hoppas att T-centralen är kvar nästa gång man kommer till Stockholm. Om nu tågen överhuvudtaget har någon räls kvar att gå på.

 

”Vi skall givetvis åtgärda detta, det behövs fler poliser, det var den förra regeringens fel”. Munvädret är det minsann inget fel på, men fagra löften, saft och bullar räcker inte, nu behövs det VERKSTAD också!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Som vanligt kan jag inte göra annat än att hålla med dej! Det behövs fler människor som dej!

Svar: Oh, TUSEN TACK för det! Jag kan bara inte låta bli att skriva fastän jag retar nog en del... Men det jag tror är sanning behöver minsann upprepas!
Ingrid Fredriksson

2019-02-09 @ 21:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0