Kloka kor och mindre kloka politiker

 

Nattviolen har nu ersatts av rallarros, Epilobium agustifoilum, till och med dikesrenen talar om att nu är augusti kommen. För många är det den bästa av månader, själv är jag litet kluven beträffande detta. Mina kära tornsvalor kommer denna månad att flytta till Egypten och kvällarna blir allt mörkare även om vattnet i sjön fortfarande är varmt.

Korna ”kände på sig” att de skulle flyttas i morse. De kossor som varit här förut är så kloka, många gånger är de klokare än oss människor. Som vid förra flytten, då tre kalvar blev kvar på det gamla betet och vågade inte gå över vägen. Efter ett tag kommer det en bil, så ”kovaktarna” blev litet frustrerade, då tar en ”gammal” kossa helt sonika och går över vägen och hämtar alla tre kalvarna. Vips var det klart! Vi människor stod bara och gapade…

Jag tror många gånger att kor är klokare än många politiker. ”Sverige idag. Mord, Bombdåd, Skjutningar, Bilbränder, Våldtäkter”, hör jag på nyheterna. Det beror inte på de gamla svenskarna utan på en okontrollerad invandring och utvisning av ”fel” människor, de företagsamma, de som jobbar och står i.

Sveriges invandring ger inte bara problem för kommuner som tagit emot för många när staten betalade utan också problem för sjukvården samt för äldre vars pension inte räcker till bostad och något att äta. Svenska kronans värde säger en hel del om vår välfärd. För 10 år sedan kostade en USD 6,50 kr, nu kostar den nästan 10 kr! Sedan skäller vi på Trump…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0