Fredrik Reinfeldts fredspris och skyldighet att säga som det är

 

Denna dag räddades av ett mail från en ”faculty mentor” på Hawaii som läst en av mina böcker på Amazon.com och var helt tagen av det lästa. Jag fick nästan tårar i ögonen av mailet, annars får man insinuationer om att vara är rasist, nazist, fascist för att jag upplever det som min skyldighet att säga som det är.

Ja, vi är nästan två miljoner invandrare exkl. barnen, det blir totalt tre miljoner det av totalt 10 miljoner invånare och det ökar ständigt och nativiteten är allt annat än svensk. Jag skrev i en bok för några år sedan att Sverige hade åtta miljoner invandrare, men fick nu ändra detta till 10. Fler än två miljoner av dessa är muslimer. Något som kyrkan tycks applådera utan att tänka på vad det står i budorden.

Inte konstigt att pensionerna blir sämre, snart skall 800 000 få ÄFS, (äldreförsörjningsstöd) med  12 500 kr i månaden utan att ha betalat en enda krona i svensk skatt (Detta har jag tyvärr ingen källa på). Men det är klart att pengarna inte räcker. I  JÖKens vårbudget skall det sparas på äldrevården, psykvården och polisen. Tre områden som ständigt dyker upp med otillräckliga resurser.

Och det är klart som korvspad att vi måste jobba längre som Fredrik Reinfeldt säger. Men det är väl för att Fredrik öppnade våra plånböcker (tillsammans med MP) och vi har Europas flesta invandrare per capita?

Jag är i gott sällskap av många moderater som vågar, t ex Littorin, med att ta avstånd från öppna plånböcker och andra tokigheter. Moderaterna borde också tagit avstånd från Reinfeldt före valet för att bli trovärdiga.

Reinfeldt trodde nog att han skulle få Nobelpriset för sitt öppna hjärta och sin stora godhet (sagt av en professor på KI). Barack Obama hade ju fått Nobelpris som nyvald president. Om man är tillräckligt ”god” (och andra betalar) måste man naturligtvis ligga bra till?  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0