Matnyttigt eller högerextremt som Astrid Lindgren?

 

Extremhögern skyller på valfusk, läser jag på FB. Jag blev moderat sedan jag gift mig med en entreprenör som jobbade nästan 80 timmars vecka och skruvade på helgerna. Jo, han tjänade bra, men efter skatt blev det mindre kvar än om han haft ett industriarbete. Detta var på den tiden Astrid Lindgren räknade ut att skatten kunde bli 102 procent. Detsamma sa Ingegärd Troedsson (m), så jag blev moderat.

Jag har alltid tyckt att rätt skall vara rätt. När Kjell Olof Feldt talade om att han som ung lämnat in råttsvansar och fått skottpengar för dem, sedan hade han fått se de utslängda råttsvansarna och gått in och fått skottpengar för dem en gång till. Eller när fritidsgrannfrun deklarerat ”Ja fuskade gjorde man ju!”.  Efter detta sjönk deras anseende hos mig.

Jag må vara extremhöger men jag tycker inte det är rätt att Sverigedemokraternas valsedlar försvunnit på ambassader, och i svenska vallokaler, att män gått med sina fruar och andra människor in i valbåsen och hjälpt dem att rösta ”rätt”, att valsedlar försvunnit med Postnord, att människor röstat med flera identiteter, att personal hjälpt omsorgstagare att rösta rätt osv. Inget av detta är rätt. Utländska valobservatörer är också bekymrade över det svenska valet.

Nej, om alla vore som min vän Stina, pensionerad som måste jobba för sitt uppehälle som assistent hos ”ensamma”. En Alzheimerdrabbad kvinna ville rösta på Stina, men Stina vägrade hjälpa till. Hon tyckte inte det var rättvist. Stina är nog också en av de extrema, nu tillhörande MED. Jag frågar bara hur många andra hade nekat?

Nu är valet över och vi har ett valresultat där övriga partier vägrar att tala med SD, fastän de som ledaren för DI sa, har samma åsikter i de flesta frågor. Kim Jong Un och president Trump kan samtala men inte Sveriges partiledare. Om det vore med kommunister de vägrade samtala skulle jag ha viss förståelse för detta men kommunister får vara inne i värmen. SD har naziströtter sägs det på fullaste allvar. SD har nolltolerans! Några mer eller mindre ”tokiga” har alltså fått lämna detta parti, medan islamismen breder ut sig alltmer i andra partier. Antisemiterna som tände på synagogan i Göteborg liksom våldtäktsmän får stanna i Sverige och sharialagar tillämpas i domstolar. Är detta rätt?

Nu skall jag på kurs i STHLM och sammanträde i Uppsala så Årjäng får hålla marknad mig förutan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0