Tre böcker trycks nu

Efter mycket om och men, många resor i ”molnet”, har äntligen ”Essays on Consciousness: Towards a New Paradigm” nu gått i tryck i USA. Detta är min tredje bok om medvetande. Svenska konstnären Annica Andersson står för omslaget och 10 forskare från hela världen har skrivit ett kapitel var.

Sen har det blivit en ny kobok, ja du läste rätt, det är ingen kokbok utan men fjärde kobok, ”Kornas bästa tid är nu”. Jag kom på titeln en måndagskväll när jag funderade på om jag som vanligt skulle se på Vetenskapens värld eller ”Vår bästa tid är nu”. (Tack koskötaren Sofia för hjälp med boken).

Jag kommer ihåg på bokmässan i Göteborg när en högdragen karl tyckte koboken ”var litet för enkel” och jag räckte honom boken om medvetande. Tänk då blev han knäpp tyst!

Sedan frågade jag Marja i Myrom om hon kunde måla sin nära döden - upplevelse. Den kommer i boken ”Änglar finns?”. För visst finns änglar, åtminstone när man ramlar från en stege rakt ner i asfalten, men man klarar sig ”för man är inte klar med målningen”.

Det blir också litet fler berättelser, Marja berättar om eterflaskan hon hade i handbagaget, jag skriver om prästen som försvann (tack Sofie Flood för den vackra bilden på kyrkan) och litet mera smått och gott. Mest gott, för det är klart att änglar finns!

Listan på böcker kommer att utökas med de tre som trycks nu. www.ingridfredriksson.com

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0