Snöstorm, åska, endorfiner och kafferep

 

Så kom jag då äntligen ut för att jaga litet endorfiner. Efter snöstorm och åska kom så solen, men innan jag hann iväg började det duggregna. Jag tittade i diket där nattviolen brukar blomma på sommaren men nu hade till och med de fina höstlöven ramlat med. Det såg alltmer ut som grå november. En stor älg såg jag dock korsa över en åker. Men nu när sommartiden var slut kom ju mörkret ännu tidigare, så det blev allt lägga benen på ryggen för att komma hem.

Man hinner tänka en del när man springer. Jag tänkte på regeringsbildningen, eller det stora kafferepet om ni vill. Vi behövde sannerligen ha en handlingskraftig regering för nu börjar jag faktiskt tro att min islamistiska medförfattare hade rätt när hon sa ”att halva Europa är islamistiskt och det skall bli hela”.

Jag skulle ha varit helt lugn om det varit Fälldin och Bohman som diskuterat regering, men frikort för 30 miljoner ytterligare islamister får nog den gode Fälldin att rotera i sin grav och Bohman att känna efter om kniven är med.

Enligt en studie gäller koranen över svensk lag för mer än hälften av alla svenska islamister. Kommer vi låta den jämställdhet vi kämpat för i hundratals år bara att gå förlorad? Danmark kräver nu EU:s ingripande mot Iran. I ett program om Finland sa föreläsaren att demokrati förutsätter yttrandefrihet, oberoende media och fria val.

Kan vi säga vad vi tycker utan att bli ifrågasatta? Hur oberoende är media? Det förekom väl inget valfusk?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0