Magisk natt och Breiviks blandning

Natten till i dag var ”den magiska natten”, den natt på året då allting grönskar. På morronen lyste plötsligt björkarna gröna. Helt underbart! Och så skall det bli varmare mot helgen… Jättehärligt!
Då är det nog dags att ta semester – ni vet den där mellan hägg och syren. Men företagsdeklarationerna måste vara klara först och momsbokföringen och sedan har mailboxen varit full så jag har inte fått någon kallelse till Etikprövningsnämnden och inte något meddelande från förlaget i USA heller. Men njuta litet grann skall jag allt!
Vi har all anledning att sända en tacksamhetens tanke till säkerhetspolisen också. De haffade tre personer, två i Akalla och en i Strömsund i Jämtland, där man bar ut 15 tunnor med Breiviks blandning! Breivik hade väl en tunna, eller? Kan ni tänka er om 15 av dessa tunnor sprängts i centrala Stockholm?
De gripna var ju kompisar med Akilov, vars rättegång avslutades i går, samt med Özz Nujen, berättade min vän Ulric från Strömsund. Han hade direkt tänkt samma tanke som jag, Breiviks mix, en mycket lättgjord men otroligt kraftfull blandning, som nu tack och lov är i säkerhetspolisens händer.
Jag skickade ett TACK till polis och säkerhetspolis på FB i går, det var inte väl avvägt i varken format eller ord, det var bara vad jag kände. Och vad vi alla måste känna. Och vi måste verkligen visa vår tacksamhet så att de fortsatt gör sitt yttersta för att skydda oss. TACK till alla er som gillat och delat! Jag blev varm när jag såg namn på riksdagsmän och landstingsråd och alla ni andra! Återigen TACK!
Jag hade delat en artikel av Ebba Buch Thor också i går, det var ingen ny artikel, men hon sade att islamisterna mycket riktigt var ett större hot mot judarna än (de relativt få) nazisterna. Något som många, bl a Säpo varnat för. Döm om min förvåning när artikeln sedan delades av KD i Västra Götaland och sedan delades 25 gånger till och fick 81 gillanden. Ibland blir man bara rörd! TACK!
GLAD VÅR och vi har all anledning att vara tacksamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0