Stjärnor, sierskor och skrömt

2017 och 2018 kommer lögner att avslöjas har stjärnorna sagt. Hm, de verkar ha rätt, åtminstone denna gång. Jag behöver väl bara säga #metoo, politiker och medier som de flesta nu verkar nyktra till, om än i grevens tid.

I Kina har brottsligheten halverats tack vare intelligenta övervakningskameror. Likadant är det i Storbritannien. Jag kommer ihåg hur jag gick i London på kvällen och kände mig helt trygg också i tunnlar. Jag visste ju att kamerorna såg mig. Här i Sverige tjafsas det om kameror. Det heter att det stör vår integritet. Det stör våldtäktsmännen och bovarnas möjlighet att göra sånt som inte skall synas, säger jag. Vi andra får ju bara möjlighet att känna oss trygga.

Anna-Lena Vikström skriver om en världskänd sierska som dog 1996, Baba Vanja, som förutsåg IS och andra saker. Hon sa också att Barack Obama skulle bli USAs sista president. Och Trump vill ju vara mer diktator än president så det stämmer nog, säger Anna-Lena.
Sierskan förutsåg också tsunamin och 9/11 attacken, och det gjorde hon på 1950 talet.
Hon förutsåg en muslimsk invasion av Europa, precis som IS ville det skulle bli om de inte hade blivit besegrade. Så det visar att det går att förändra förutsägelser, säger Anna-Lena.

Jag undrar bara om faran är över?

I min barndom talades om en synsk gammal kvinna som hade sagt att vargen kommer att vara tillbaka om hundra år. Man kunde ju inte tro annat än att hon hade haft fel. Då var ju björn, varg och lo sådant som bara fanns på skansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0