Allergier mot bockar

Tjugondedag Knut slog allergin till på allvar. Jo, jag vet att många drabbas redan innan nyår, men först då slog min allergi till mot tomtar, bockar och allt som har med julen att göra. Så nu får Urpos björnar klara sig ensamma när bockarna intar sommaridet.
Skjutningar, våldtäkter och sprängningar skall jag inte tala om i dag utan om roligare saker. Min bror kommenterade de tre könen som nu skall införas med att det fanns redan tre kön. Det hade han sett i travprogrammet: Sto, hingst och valack.
Fick mail från en bekant som befann sig på universitetet i Tucson och planerade en studie om vatten. Eftersom han visste att jag har haft posters om vatten frågade han mig och fick tips på min vetenskapliga artikel i Universal Journal of Psychology 4(4): 178-183, 2016 DOI:10.13189/ujp.2016.040402 samt om min bok om vatten: ”H2O Bara vanligt vatten” som också finns som ebok på engelska. www.ingridfredriksson.com På omslaget finns Hans Arnolds sista illustration, en ”Arnoldsk” vattendroppe.
Schauberger är ju vattentrollkarlen från Österrike, som menat att vattnet är en levande organism och att vattnets naturliga rörelse är en virvel. Något som inspirerat både forskare och företagare, som ex. Watreco, där Curt Hellberg är civilingenjör. Masaru Emoto har jag träffat men hans arbete är inte vetenskapligt erkänt.
Jag nämnde också Benny Johansson, disputerad klinisk kemist som säger att virvlingen i vattnet åstadkommer energiförändringar i det lösta syret vilket påverkar vattenmolekylerna.
Mina upplysningar föll tydligen i god jord, Watreco hade ju verksamhet också i Kalifornien, så nu kommer studien förmodligen att handla om hur stress påverkas om en hel kommun får virvlat vatten. Jag fick också ge förslag på matematiker, och några har ju examina i det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0