När solen inte skiner och röken inte stiger

 

Solen skiner inte alla dagar, inte ens på facebook. I dag ligger dimman tät som under slaget vid Lützen.  När det regnar och är minusgrader blir allt glaserat. Inte kommer det någon post i dag heller, postbilen kommer inte uppför backarna. Jag frågade inte om de inte kunde komma utför, men det hade kanske inte hjälpt…  

Våra nya grannar från Schweiz hade problem med sin skorsten, men det gick ju inte att få tag på någon ”chimney cleaner” på juldagen utan det fick lösas på egen hand.

I dag vaknade jag med världens migrän – nja det är inget att skriva om på fb, och det lättade faktiskt sedan jag kommit rätt med bokföringen.

SVT:s ”underhållning” skall vi bara inte tala om och ”regeringsbildarna” föråt sig på kaffe och kakor redan före jul.  

Litet gladare blev jag faktiskt av italienska nyheter skickade från Olle Johansson. https://e-smogfree.blogspot.com/2018/12/da-internet-of-things-idiocy-of-things.html

Jag tycker det är jätteroligt roligt att en av mina tre nya böcker uppmärksammas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0