Att inte klara av sitt jobb, klänningar och vänsterskor

 

Tågen till Stockholm och Uppsala gick som tåget, men att gå upp kl 05 är inte min melodi, även om jag avstod från Nobelfesten kvällen före. Ett ärende på dagordningen var dock färgat av ett Nobelpris och så fick jag Sara Danius klänning refererad till kaffet. I fjol var det ju kulturministerns klänning som diskuterades, den var det dock inte så många meter tyg i.

En av mina kollegor är mamma till Ebba Busch Thor, hon orkade inte bry sig om omröstningar i riksdagen längre, sa hon. Hon avvek tidigare för tillsyn av barnbarnen, andra avvek också, så till slut fick ingen lämna för då skulle vi inte bli beslutsmässiga. Klockan gick och mitt tåg från Uppsala skulle gå för att jag skulle hinna med sista Karlstadtåget. Tänk att man kan bli så nervös!

Bussen till Uppsala C skulle gå 9 minuter i 17, och Stockholmståget 17:09. Rödljus. Men så kom jag fram, tack och lov att jag inte tagit högklackade stövlar på eller skickat högerskon till Annie Lööf, för 17:05 satt jag djupt flåsande på tåget.

På Stockholms Central packade jag om litet, tog av kartongen på något jag köpt och fick ner det i väskan. Väl på tåget kom jag att fundera på vart jag gjort av skräpet, det måste vara kvar på bordet där jag suttit!  Jag skämdes faktiskt, men så kom jag på att det är de som glömmer värre saker… som vad de lovade i valrörelsen eller att bilda regering. Nu börjar folket, kommun- och regionpolitiker faktiskt bli litet irriterade. https://www.aftonbladet.se/.../ni-klarar-inte-av-ert-jobb...   


Kommentarer
Postat av: Erik Andersson

Barn ska över huvud taget inte alls använda strålande mobiler. På sin höjd för att kunna hålla kontakt med föräldrar.

Svar: Så är det Erik!
Ingrid Fredriksson

2018-12-14 @ 12:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0