De bara drog...

 

Tornsvalorna kom tidigt i år, det har varit en mycket torr sommar så nu är barnen flygfärdiga och då har de bara dragit. Det var väl på onsdagskvällen för en vecka sedan jag hörde en unge flygträna i boet bakom vindskivan, men så flög han ut och då var det tydligen dags att dra till Afrika.

Himlen blir allt mer mörkblå och jag känner vemod över att nu får jag inte höra deras ”sri, sri” förrän nästa maj. Den torra och varma juli har passerat och det är nog trots allt höst…  

Hela juli månad är jag förresten folkskygg. Det är ett arv efter politikertiden. Då var juli sammanträdesfri och det var så himla skönt. Nu är jag fri från politiken, får tycka vad jag vill och säga vad jag tycker och det kan bli en hel del det.

Efter att i princip ha fötts med ett politiskt intresse – min mor var den första kvinnan i fullmäktige på sin tid, och ha följt den politiska utvecklingen tål jag heller inga vallöften numera. ”Löftena kunna ej svika”, heter det. Om politikerna i stället öppet deklarerade att ”Löften är till för att svikas”, skulle de bli mycket trovärdigare.

Är det varmt så kan vi kyla ner oss med minnen från sommaren i fjol, den kallaste på 155 år. Det kommer garanterat kyla igen och blåst skall det ju bli, så det gäller att hålla i sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0