Tom tank till New York?

Flygplanet var från Gardermoen på annandag påsk blev försenat, personalen skyllde på underleverantörerna för att vi inte kom i väg. Men när det lastats om och vi skulle ut på landningsbanan var det dags att taxa in igen för planet var ”inte flygdugligt”. Sen skulle det tankas upp också. Hade de trott att vi skulle flyga på medhavda kvastar och inte tankat planet?????
Jag har rest ett tiotal gånger till USA, till Indien och Hongkong och aldrig varit med om något strul, men den här gången hade nog norrbaggarna smuttat litet för mycket på äggtoddyn.
När vi två timmar försenade kom till New York fick vi vänta en timme på en ledig gate. Då insåg jag att det blev inget Tucson den dagen. Vi fick tillbringa natten på Hilton hotell i New York på flygbolagets bekostnad. Först nästa dag blev det Denver, (som jag brukar undvika, för där är det alltid vinter) en timme försenat United plan, så det blev en springmatch till Tucsonplanet som var fullt och där en dam hade samma sittplatsnummer som jag.
Jag placerades dock bredvid en trevlig amerikansk gentleman, big size, som förmodligen köpt dubbla biljetter för att hela han skulle komma med. Jag missade alltså en hel dag av konferensen i det underbart vackra och varma Tucson, + 34 mot New Yorks +3 och snö.
Jag fotade och fotade bilderna på de intressanta föredragen, men så sa kamerarackarn upp. Det hade ju varit litet kul att ha litet bilder. Deepak Chopra kramade om mig och Sir Roger Penrose, som satt bakom mig, plockade upp mina glasögon som jag vevat i golvet.
Men vad allting blivit dyrt! Kronan kunde liknas vid en indisk rupier och dollarn verkade fyra gånger dyrare nu. Eller vad sägs om en bulle för 50 kr eller en frukt för 20? Ja, dollarn har minsann blivit biggest in the world!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0