Älgar, höstlöv och biskopen

Höstlöven faller liksom älgarna denna vecka. I helgen matade jag sorkarna, ja jag grävde ned några (100-tal) tulpanlökar och tittade länge på förpackningarnas fina bilder. Det är mitt sätt att njuta av blommorna.
Ja sorkarna får i alla fall mat, och skulle de till äventyrs ha blivit portade så att tulpanlökarna sticker upp då kommer rådjuren. Då måste det till elstängsel för att skydda några stackars lökar.
Annars tror vi på ”de sanningar” vi matas med. Jag är så tacksam att det pratades politik hemma när jag växte upp och att mamma var politiskt intresserad och blev första kvinnan i fullmäktige. När jag var åtta år dog min pappa och arbetarbarnen blev min överklass. Jag är också väldigt tacksam över att jag fått möjlighet att resa på konferenser och träffa folk runt om i världen och även kan ta del av internationell press, så jag har litet motgift mot svenska medier. För det kan behövas. Jag läste biskopens krönika ”Gäller människors lika värde?” i husorganet NWT i lördags.
Sören Dalevi berömmer Obama, som efter att han slutat som president, åkte till kyrkodagarna i Tyskland och hade ett samtal med Angela Merkel om medmänsklighet och tolerans som kristna ideal.
Biskopen fortsätter: ”Allt detta är dock fåniga och svaga ideal som Donald Trump skrattar åt. Han är en man som utan at blygas älskar pengar, objektifierar kvinnor och uppenbarligen struntar i fånigheter som människovärde och demokrati”.
Biskopen tycks tro att Trump är muslim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0