Vårpremiär med ursäkter - men jag gör som kalvarna

Det har blivit VÅR och grusvägen är helt isfri. Nu finns det ingen ursäkt längre, nu måste jag bara ut på joggingturen. Solen skiner så inbjudande, men jag hade motvind åt båda hållen. Hur i helskotta kan det bli så? Ja, det kanske vad sidvind på hemvägen…
Premiärturen tog litet tid, hade det varit en tävling hade jag säkert vunnit – på längsta tiden!
Jag har ju ett löpband, som jag nogsamt undviker. Det finns så många ursäkter! Enda sporten under vintern har varit att se på skidor. Heja Kalla och Stina!
Tänk landsvägen började torka upp utom i skuggan där tjälen var kvar. En trana skrek att ”nu är det vår” och vattenflaskan låg kvar sedan i fjol. Det var is i mitten och vattnet smakade utmärkt. Min bror brukar ta med en vattenflaska åt mig och kommenterade att han tyvärr inte hade gjort det när jag sprang över Golden Gatebron.
Jag gör precis som kalvarna, går på vilken sida jag vill om staketet, men nu har jag tankat endorfin (kroppseget morfin) helt gratis. Nu måste jag läsa handlingar inför Uppsala till veckan, jag ”sprang” först, för att läsa handlingar behöver man inte ha solsken i ögonen, (ja jag läser via skärmen och skrivbordet är i öster). Nu har jag kommit till sidan 624 av 1496… Det tar sig sa bonnen när skithuset brann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0