Brev från Gösta Bohman

I dag börjar Nya Året! Astrologerna har ju sagt att Merkurius och andra planeter gått retrograd så vår energi påverkats negativt. Tänk vad rätt de har!
Efter nyår har jag fått i uppdrag av data-sonen att ta fram pärmen med alla lösenord osv. för han skall hjälpa mig installera en ny bärbar dator.
Pärmen? Lika bra att erkänna, det finns ingen… Jag försöker tänka. Nej, jag har inte sett lösenord när jag julstädade mina papper, alltså måste de finnas på något annat ställe. Jag går igenom kassaskåpet och hittar en massa andra roliga saker, som testamentet från min farbror och faster… ja, det var inte jag eller farbrorns släkt som var förmånstagare, däremot kusin med barn, lika delar var…
Jag letar vidare och ögon faller på ett brev från Gösta Bohman, ett svar på mitt förslag att göra Gullan Lindblad till landshövding i Värmland:
”Efter den långa sommaren sitter jag åter vid mitt skrivbord i riksdagen och har nu möjlighet att besvara de många brev som samlats på hög under nära två månader.
När jag nu griper mig an verket vill jag bara bekräfta att jag själv är en stor beundrare av Gullan Lindblad och är övertygad om att hon har de bästa förutsättningar för att bli landshövding i Värmland.
Å andra sidan behöver vi henne i riksdagen. Men då det gäller valet av dessa för moderaterna betydelsefulla uppgifter har jag numera inget som helst inflytande. En pensionerad stins skall inte lägga sig i tågklareringen. Då går det galet.
Med hjärtliga hälsningar
Gösta Bohman”
Gösta Bohmans inflytande skulle verkligen behövas i dagens politik. Om det vore så att människor kunde vända sig i sin grav när något går fel tror jag att Gösta skulle ha roterat som ett vindkraftverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0