Älgar, vargar och vägglöss

Så har då både skog och älgar flyttat till Sergels torg. Vargen har ju tidigare urbaniserats, och får nu leva i godan ro utan jakt och andra hemskheter. Jo, man skulle jaga för det var ju en 08-varg och därför var den farlig men då kom vargskyddarna fram till dess räddning.
Själv är jag lyckligt hemma från årets sista sammanträde i Etikprövningsnämnden i Uppsala, så nu har jag ”bara” julstöket kvar. Jag kunde konstatera att domkyrkans tak lyste vitt av snö denna decemberdag. Skönt var det att komma ”hem” till vandrarhemmet vid Hötorget efter denna l-å-n-g-a dag. Eftersom det inte är jag själv utan staten som betalar så väljer jag billigaste övernattningsstället. Men jag har i alla fall ett enskilt rum!
Denna gången hade det kommit ut en varning på FB för vägglöss just på detta ställe. Vad gör man? Jo jag hade malpåsar med där jag hängde in kläderna så fort jag tog dem av mig och även resväskan packades in över natten. Väl hemkommen ställde jag ut väskan i kylan. Litet kall och frisk luft skadar inte! Så gjorde jag när jag kom från Indien också. Tänker på den stackars forskaren från USA som hade sin egen pillow, kudde, med…
Det blir ju allt vanligare med vägglöss som är ett elände att bli av med. De finns även på en del hotell, nu skall jag inte skylla på något jag inte har bevis för, men de ”nya svenskarna” hade liksom intagit vandrarhemmet. Kan det ha något samband? Gott julstök alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0