Sverige har aldrig varit tryggare

Jag trodde att tornsvalorna rest till Afrika den sista juli. Ingen seglare syntes till på två hela dagar. De kom den 15 maj och de brukar vara här i tre månader, tre månader då det är SOMMAR. Nu kände jag mig lurad! Men i går fick jag se några stycken och höra deras ljud, så några är i allt kvar. Vi har i alla fall litet kvar av sommaren!
Men för redaktörerna på de vetenskapliga tidskrifterna tycks semestern vara slut. Nästan varje dag får jag förfrågningar och i går kom det två stycken som var intresserade av ”Can consciousness influence our epigenetics and can epigenetics influence our concsciousness”. De hade hört mig tala i Sigtuna eller San Diego och tyckt att det lät spännande.
För mig verkar det vara mer spännande att få till övernattningar i Stockholm i slutet av månaden. Jag vet att i början av augusti brukar det vara några festivaler, men att det håller på hela månaden…
Denna gången blir det dock billigt för Etikprövningsnämnden för jag skall övernatta i ett delat rum. Sedan skall jag på en kurs så jag får gå ”hem” genom innerstaden på kvällen. För några år sedan gick jag genom centrala Stockholm mitt i natten när någon kristen församling var ute och bjöd på kaffe. Jag hade inte en tanke på att det kunde vara något skrämmande, men nu måste jag erkänna att det känns inte alls bra. Och detta ”fast Sverige aldrig har varit tryggare”.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0