Hemma eller någon annan stans

Ena dagen är jag någon annanstans och andra dagen är jag hemma hos bondesonens kossor. Men kor har medvetande de också. Har ni förresten tänkt på att en ko känner igen sin kalvs läte och kalven hör vilken ko som är hans mamma. Om det så är ett sjuttiotal så tar de aldrig fel, men för oss människor låter de ju alla lika. Muu…
Våren är inte så mycket att hurra för. Inte i dag i alla fall. Jag hade faktiskt behövt min mössa, men den bästa mössan sitter ju på Ingrid 2, fågelskrämman som rådjuren inte bryr sig om.
Deklarationerna sjunger nu på sista versen och bokföringen får ligga till sig… Tvätten som jag skulle hänga ut, för det doftar så gott, hängde jag inne. Måsarna kommer pliktskyldigt och väntar på frukost men i dag dröjde de så kråkan hann komma och sätta sig i björken och skatorna tyckte väl också att måsarna försovit sig för de flög otåligt runt. Sädesärlorna har lärt sig att uppskatta mina brödsmulor och katten låtsas förstås inte se dem, men det gäller att de inte kommer för nära för då är jag rädd att deras ungar blir föräldralösa.
Nu är jag ingen försäljare annars skulle jag väl önska alla en toppen dag och en jättetrevlig helg, men när en försäljare säger något sådant liknar det mest läpparnas bekännelse och känns inte äkta. Ni som känner mig vet att jag menar väl i alla fall. Ha en trevlig vår och se till att hålla huvudet kallt och kroppen varm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0