GLAD PÅSK!

Finns inget dåligt väder – bara dåliga kläder, heter det ju. Man skall ju vara positiv när det är helg men då behöver man nog både långkalsonger och fodrade hängslen. Annars blir det lätt att man önskar att man vore någon annan stans, kanske både död och levande som Schrödingers katt.
Jag har försökt att undvika att skriva om hotet från terrorismen, två gånger har Drottninggatan i Stockholm varit i skottgluggen. Jag brukar se mig omkring när jag är där, för man vet ju bara att det kommer att ske men ingen vet när det blir nästa gång. PK gänget som säger ”att Sverige aldrig har varit tryggare” orkar jag inte se på bild längre!
Till veckan skall jag upp till Stockholm igen och då skall jag banne mig köpa korv som jag brukar av korvkillen vid Åhléns. Han lär ju ha klarat sig med några cm till godo.
Jag kan i alla fall glädjas åt att i år kommer tulpanlökarna upp, de brukar ju bli mat åt sorken men nu vilar han nog ”under torvan den gröna”, förgiftad av koldioxid. Det var tydligen effektivare än karbid och så small det inte lika högt. Men det är väl bäst att inte skryta om sina mordiska bravader, för då får jag väl naturvårdarna på mig.
Måsarna tror jag tror jag kommer att bygga på något annat ställe denna vår, för grenen som höll fast gamla boplatsen har blåst ned. Efter frukosten flyger de i väg, det är nog bättre någon annan stans.
GLAD PÅSK önskar jag er alla, här eller någon annan stans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0