Surt sa räven...

När jag satt ute med min kaffekopp i förmiddag fick jag höra det. Ett ljud som lät som en hök följt av en ringande signal från rönnbärsträdet. Det var en jättestor spillkråka som var med och kalasade på rönnbären. Det är, eller rättare sagt, var ju så mycket rönnbär i år. Då skall det bli mycket snö, sägs det i Bondepraktikan. Vi får väl se… Men fåglarna är dåliga på att spara inför vintern, de äter upp rönnbären nu.
Själv har jag vid sidan av pappersarbete kokat lingonsylt i dag. Och det är ju bra för när man skall diska syltburkar måste diskbänken göras kemiskt ren. Det skadar ju inte ibland!
Till lördag är det Mo-dag. Då skall Rosa och jag dit och sälja böcker. Det är så roligt att komma till Mo och Mo-dagen, för många av besökarna kände mina föräldrar, som ju båda var från Mo. Tyvärr dog pappa när jag var åtta år och därför är det extra roligt att få höra någon berätta om honom.
Kossan Rosa var ju en lysningspresent som mamma och pappa fick när de gifte sig och Rosa var född i Smedserud i Mo. I år har jag med en fortsättning på Rosa också så det är inte bara Marja i Myrom som säljer dem. Men roligt skall det bli! Förresten jag har litet flera böcker, de flesta säljs av Bokus och Adlibris eller Amazon.com www.ingridfredriksson.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0