Korotkov som undervisat Putin

Det var en helt fantastisk konferens som hade anordnats i Sigtuna med forskare från Nya Zeeland, Australien, Hongkong och Ryssland, ja från i princip hela världen. Stuart Hameroff från Tucson var där, Brenda Dunne, Rupert Sheldrake liksom Konstatin Korotkov från Ryssland.
Korotkov är en känd vetenskapsman som bl.a. haft arbetsgrupper med självaste Putin. Men så har man också studerat möjligheter att påverka andra människor…
Rupert Sheldrake talade om att djur också har medvetande och att hundar och katter vet när ägaren kommer hem. Och, ta mig katten, innan jag kom hem hade katten gått av och an hela eftermiddagen. Förr brukade katterna sitta i fönstret och vänta när jag kom hem.
Vi gjorde också ett besök i Uppsala på Olof Rudbecks anatomiska teater, som när den stod klar 1663 var det en av de mest moderna föreläsningssalarna i världen och så hälsade vi förstås på Emanuel Swedenborg i domkyrkan.
På fredag kom Göte Andersson, en av mina medförfattare i ”Mysteries of Consciousness” författare till PSI-spåret på besök. Det görs en doktorsavhandling om hans arbete nu, en av föreläsningspunkterna.
Även Jan Pilotti gjorde reklam för mina böcker när han talade om sitt kapitel. Jätteroligt!
Men litet jobbigt blev det allt. Jag åkte buss hela onsdagen innan jag kom till folkhögskolan i Sigtuna där jag bodde. Det var litet billigare att bo där än på Sigtunastiftelsen… Men så gick jag ju vilse när jag skulle gå hem på kvällen efter välkomstmiddagen. Jag gick vilse på torsdagen också och kom inte i säng förrän 12-draget då heller och sen tog det 20 minuter att gå innan det började halv nio.
Hem på lördag fick jag lift med Göran Brusewitz och professor Erlendur Haraldsen från Island till Sthlm. Sedan tog jag X2000 till Karlstad och blev åksjuk. Det var ungefär som när vi gick ner för landning i Hongkong. Men ”må-dåligt”-påsarna är väl till för att användas…
I dag är det ”dagen efter”. Ja, det känns verkligen som jag haft roligt… Men på onsdag skall jag till Uppsala igen och har ett par dm handlingar att läsa in. Jag får nog åka vanligt tåg, inte X2000.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0