R.I.P Miss Piggy, Blondie, Ida, Kajsa och Tingeling

Tidigt i morse kom bilen och hämtade Katrineholmsdamerna. Där var Miss Piggy, Blondie, Ida, Kajsa och Tingeling som startade sin sista resa. Jag var ute i går och matade dem med nybakad kaka. Det tyckte Tingeling om.
Även om det inte var mina blir det liksom en sorg när de måste lämna en. Trillingarna är dock kvar av Higland Cattle. Men en trilling kommer efter mig. Hon har blivit bortskämd med bröd/äppelbitar och blir sur när det är slut…
När jag ändå håller på med sorgesamma saker får jag väl berätta om min vetenskapliga artikel också. På måndag, efter den roliga bokfestivalen i Karlstad (tack Marja Myrom), satte jag i gång. Jag skrev hela veckan, kollade upp och skrev igen. Dessa referenser, som skall vara enligt Harvardsystemet. (Blä). Men jag fick till det, tror jag… Skickade in med ursäkt för dröjsmålet. Fick svar att det var ok för granskning, men att de ville ha $ 60 per sida! I helskotta heller, svarade jag. Nja, inte direkt, men jag var inte beredd att betala för artikeln.
Återstår de två andra tidskrifterna, men de har jag väl redan tackat nej till…
Det kanske var bra i alla fall, då har jag ju mitt kapitel klart till ”Tredje boken om consciousness”!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0