Sillerud- Los Angeles-Tucson

Sitter på SAS direktlinje till Los Angeles, men nu var den värsta biten av resan över, nu hade vi lämnat Sverige och var i Trondheim, sa den norske piloten. Hm, undrar om han åkte skidor…
Framme i LA fick de ta en traktor och dra in det stora planet till gaten. Följde strömmen, det gick ganska fort genom tullen med fingeravtryck och foto. Sedan var det väskan som kom på bandet och gick att ”droppa” vid United Airlines desk, men sedan blev det rörigt. Var i helskotta var jag?
Gick ut och frågade en person i infon, som satt där tillsammans med en 95 åring. Fick så småningom reda på det efter att ha undervisat i svenska, finska och norska. Han var en stor beundrare av Anita Ekberg och Ingrid Bergman… Och så tyckte han att jag var så söt! Jag som var så trött! Nej då, jag såg ut precis som jag skulle ut och dansa.
”Departue-hallen” för United hade nr 7, jag kunde gå eller ta en shuttle. Jag gick. Nu har jag lärt mig flygplatsen i LA också!
I hallen satt en ljus dam och pratade svenska högljutt. Jag kunde inte låta bli att kommentera. Hon var från Mariefred och hade flyttat till Tucson sedan de svenska föräldrarna gått bort, men varit i LA för sonen skulle gifta sig i sommar. Bröllop är stort i USA, det sa hon.
Flyget kommer och snart är jag på den underbart vackra flygplatsen i Tucson. Veckan med den fantastiska konferensen ”Science of Consciousness” har börjat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0