Sommar och luktpioner

Oj, vad juniveckorna går fort! Alldeles för fort och allt skall hinnas med när man bara skulle njuta av de underbara blomstren. Tornsvalorna seglar förbi som en garant om att nu är det sommar, men snart, mycket snart går vi mot mörkare tider…
Nej, nu får jag inte bli pessimist, för pessimister lever sju år kortare så det gäller att se ljuset i allt.
Missade tyvärr Sellnets avtackning i går, men ordf. Björn hade varit här med en underbar blombukett, som han placerat i en vattenkanna vid entrén. Rosor och luktpioner, som jag har en speciell nostalgisk känsla inför. Min faster Signe kom med en bukett luktpioner när jag var liten och fyllde år. De doftar ju verkligen SOMMAR!
Sommarhälsningar till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0