Långsam joggning med nattviol och smultron

Nu går vi mot mörkare tider… Nej, nu skall vi inte låta oss nedslås, vi befinner oss ju mitt i den härligaste tiden på året med ljus och värme och allt vad ni vill…
Det räcker mycket väl med omröstningen i England och den evigt positive EU-rapportören Rolf Fredriksson som såg ut som han skulle på begravning, (skrev Rune Lanestrand).
Själv är jag upptagen med bl. a. måsar. Tre ungar kläcktes ju, sen var de plötsligt bara två för att sedan bli en kvar som ”hoppade” ner från taket. Föräldrarna tog hand om honom och det bar i väg till sjön, närmaste vägen i år. Sedan kommer föräldrarna varje dag och skall ha frukost. Brödskivor blir det förstås och husfaderns gamla fläskbit, strimlad. I dag blev det hälften av skinkan i en gammal skinkburk, som jag hittade vid midsommarstädningen av kylskåpet. Fru skata är med och i dag var det både mås och skata på ”mat”stenen.
Sedan vågade jag mig ut och jogga mina 11 km i värmen. Jag har ju inte joggat på en månad p.g.a. en infektion, men doktorn tyckte att litet långsam joggning inte skulle göra något. Och joggningen blev långsam trots att jag sprang allt vad jag orkade… Men det var nattvioler efter vägen som jag bara måste lukta på och sedan var det linneor… och sedan måste jag bara plocka de röda smultronen.
Ja, sommaren är en härlig tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0