Kläckning, vetenskaplig tidskrift och Marja

Måsungarna är kläckta. Tre ägg var det och tre ungar blev det. De ruvas i 25 dagar och föräldrarna har legat och ruvat tiden ut. I morse var släkten där och tittade på underverken. Ja, det var massor med måsar som flaxade runt och nu var det inte korpen de jagade heller.
Själv har jag fått en artikel godkänd för publicering i en vetenskaplig tidskrift. Det började med en posterutställning i Arizona ”Just Ordinary Water – a Necessity for All Forms of Life”, som tydligen väckte intresse. Jag fick en förfrågan just innan jag åkte till San Jose sedan blev det ju jul och så skulle jag till Tucson men nu är den reviderad och godkänd. –Tack till professorerna som varit till hjälp!
Denna vecka har jag också plockat nya smörblommor och lagt ovanpå det gamla skåpet. Ett par veckor före midsommar skall de plockas, då blir det bäst. Så har jag också gjort ett storbak av bullar – ja, det blir bara ett par gånger om året, så jag är då inte så värst duktig minsann.
I morgon skall jag till Marja Myrom och sälja Marjas ko-böcker. Det skall bli jätteroligt! Muu…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0