Lat men ärlig

Jodå, det är en bild från San Jose och en ledig dag efter konferensen. Jag tar litet ledigt ibland även om jag inte brukar skryta med det.
Men kära nån vad tiden går! På söndag är det redan Kyndelsmässodagen och då skall ju jul-utebelysningen stäckas, men den är ju redan släkt… Och nu är ju vintern slut. Ja, det verkar i alla fall så. 30 grader mildare än förra veckan är det i dag. Jag tog kaffekoppen med mig ut i dag men det blåste allt litet kallt…
Sedan ringer försäljarna. Ja, man skulle väl inte vara så negativt inställd till försäljare, men det har jag alltid varit ända sedan jag var liten och hade slagit sönder en fönsterruta och en rödfärgsagent stack in sitt huvud i öppningen. – Nej, vi skall inte ha någon rödfärg och skulle det någon gång behövas köper vi det i stan, svarade jag.
Jag kommer ihåg en s.k. gårdfarihandlare också, ”Posseknut”, som ville sälja en BH till mig. ”Jag kan hjälpa till att knäppa där bak”,sa han. Nej, det blev ingen affär då heller.
Ett vanligt ”försäljarknep” är att man önskar alla läsare ”en bra dag”. Om så verkligen vore fallet skulle man väl önska detsamma tillbaka, men jag tror tyvärr inte att de tänker ett skvatt på hur det går för mig, det är bara ett försäljningstricks som alla andra.
Eller när någon säger ”trevligt” när man berättar något… då mår åtminstone jag som Ulf Lundell, det stockar sig liksom i halsen.
Jag kanske låter som jag var på dåligt humör när jag säger detta, van att vara artig som man är. Är det inte bättre att vara ärlig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0