Rosor från Clarorna - inget från Macchiarini

Det var till Etikprövningsnämnden Pablo Macchiarini skulle ha ansökt om att få operera luftstrupar… Jag tänkte på detta när jag fick den decimetertjocka kallelsen till nämndens sammanträde. Nej, det var inget med från Macchiarini med nu heller…
Jag har i alla fall fått mail från två medförfattare till min tredje bok om medvetande. En snäll professor från Nederländerna skrev på ett kapitel och var uppe i 8888 ord! Och en annan från Ungern som jag träffade i San Jose har lovat att skriva. Sedan har jag svensken som har mediterat sedan 1960-talet som skickade ett koncept till mig, nästa kommer… Från Calleman har jag fått ett utmärkt kapitel, liksom från Alexander Graur och några fler. Det kommer nog att bli en bok till slut!
Sedan har jag varit fräck nog och marknadsfört en ny bok genom att maila till medvetande- människor och be dem köpa min bok The Journey to Life or Death på ett visst datum, den 19 -20 februari. Ett par stycken blev sura och ville bli borttagna från maillistan … men det gav utdelning på Amazons försäljningslista! Det var en kurskamrat på handelskammarens utbildning för småföretagare som tipsade om att en känd författare som gjort på detta viset. Jag skall ju gå marknadsföring och detta var ett prov. Skulle jag våga? Allting går att sälja med mördande reklam… och det hjälper ju inte ett dyft om mina böcker är bäst i världen om ingen vet om det! Ja, jag vågade!
I veckan har det också varit mitt sista årsmöte i Clarornas företagarförening. Det blev ett väldigt trevligt möte med Marie Axelsson som har Naturpralinen, en chokladfabrik i verklig glesbygd – där katta får ungar vart tredje år, som någon definierade glesbygd med.
Sedan blev det chokladprovning av kvalitetschoklad, inte sådan bitter och billig choklad som de stora chokladfabrikanterna använder sig av, en choklad som är så bitter att den måste blandas med massor av onyttigt socker.
Den fina blombuketten jag fick är fortfarande lika fin. Tack alla goa Claror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0