Marja i Myrom kom och målade

Efter bokreleasen i Örebro har det varit jättetrevlig julmarknad här i Sillerud och så har det varit Claramässa på hotellet i Årjäng. Marja i Myrom var i högform och målade live två stora tavlor som lottades ut. Maria VD på hotellet, trollade fram trollkarlen Simon och 20 årsjubilerande Agneta Matsson höll en bejublad mannekänguppvisning. TACK till alla!
Plötsligt har vi fått vinter också. Om vintern tycker jag inte men det var väl skönt för korna att det blev litet torrare. Annars tänkte jag berätta litet mer om min upplevelse i San Jose och resan dit.
Jag tog min resväska och buss 45 som gick direkt till Caltrain station, ja det var förstås många stop på vägen men det får man ju räkna med för en dollar. Väl framme går jag rakt på en biljettautomat och en tågvärd som berättar att det är fyra minuter kvar. Tåget kör under väg 101 från San Francisco till San Jose.
Stuart Hameroff var den förste talaren jag lyssnade till. Jag har hört honom många gånger och hans tal om microtubulerna. Denna gång var Deepak Chopra en av åhörarna och Deepak ställde en hel del frågor. Hameroff som är anestesiläkare i botten berättade också att bröstcancerpatienter kräver högre dos bedövningsmedel p g a just microtubulerna. Intressant!
Hameroff ställde också frågan vilket som kom först livet eller medvetandet. Hm…
Vår regering håller just nu på att nyktra till och erkänner att man varit för naiva. Jag hör dock inte till dem som tar åt mig av detta…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0