Hon som ser, kor och medvetande

I dag har jag strejkat… Ja, jag har varit ute och ”sprungit” litet också… (11 km). Men det hann ju skymma innan jag kom hem, men då fick jag se ett stort stjärnfall eller en raket på himlen också.
Annars har jag varit på bokmässan i Karlstad i två dagar och sålt böcker. De båda nya koböckerna hade dock inte kommit men kunde beställas så skickar jag dem fraktfritt när de kommer. Marja i Myroms och min bok, ”Rosa Lyckas ko”, var väldigt populär i år också och Marjas ko-lakan prydde skärmväggen bakom. De båda nya böckerna på engelska var dock inte så intressanta för värmlänningarna.
Litet synd tycker jag det var att min gamle etiklärare som brukar föreläsa för blivande läkare inte köpte ”The Mysteries of Consciousness”, där professorer från universitet över hela världen skrivit om sin senaste forskning. ”Aspects of Consciousness”, min förra bok, finns ju på universitetsbibliotek t.o.m. i Australien. Men han hann inte med att läsa sade han…
Jag träffade många personer från min tid i landstinget och försäkringskassan och Anna-Lena Vikström ”Hon som ser” tillsammans med Eva Wiklund stod i grannmontern. Anna-Lena frågade när jag blivit intresserad av medvetandet. –Det var på en konferens 2006, på Hasselbacken i Stockholm, svarade jag. Tystnad följde… Sedan säger Anna-Lena ”april, jag ser massor med folk, då är det en ny konferens”.
Jag kom nästan av mig… för i april är det ju ”Toward a Science of Consciousness i Tucson i Arizona. Konferenserna är ju vartannat år i Tucson och vartannat år någon annan stans i världen. På dessa konferenser har jag varit sedan 2007. Nästa år kommer ett inslag vara om djur – kanske kor- och medvetande. Och visst har de ett medvetande! Muu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0