Från Sillerud till San Francisco

Sitter på flyget – ut över Buffin Bay, har alltså lämnat Grönland. Det var ett stort SAS-plan mellan Köpenhamn och San Francisco.
Incheckningen på Gardermoen gick utan problem, men flyget var försenat en halvtimma p g a dimma! Jag gick ju ut genom bakre dörren på flyget, gick runt hela flygplatsen till gate 29, men oj, oj, där var en lång kö för att visa pass och biljett, försöker smita förbi men en vakt hejdade mig.
Kommer så fram till slut till flyget och min lediga stol men även detta plan var något försenat då de väntade på en något försenad passagerare och ett försenat bagage. Min väska? De väntade också på passagerare som visiterades av USA polispatrull. Slumpmässigt utvalda eller ej? Det fick vi aldrig veta.
Hajar till när jag ser ett plan parallellt med oss. Det flög farligt nära och på samma höjd innan det så småningom girade vänster och avståndet ökade.
Äntligen framme. Klarar mig bra i tullen där man kan få vänta i timmar annars, men nu blev jag invinkad längre fram till fingeravtryck och fotografering. Och min väska fanns med på bandet! Tack och lov! Jag som uppgivit San Jose för första natt och så stannade jag ju kvar i San Francisco!
Tar en taxi. Hmm.. hade velat dela på en shuttle, men skönt att komma fram. Jag tycker att jag ligger i samma säng som i fjol…
Nästa dag blir det en joggingtur över Golden Gate.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0