Pingst och familjebekymmer

Ja, då har det varit årets vackraste helg, men den är ju utan annandag numera. Körsbärsträden blommar dock, päronträdet och en vildapel likaså.
Måsarna som ruvade men som aldrig fick några barn i fjol gör ett nytt försök i år igen. Men i går var det ett fasligt liv. Frun hade strejkat från ruvningen – ja, jag vet ju inte om hon har några ägg att ruva. Men hennes make förde i alla fall ett förskräckligt liv. Han flög runt och skrek i ett. Och så småningom återställdes ordningen.
I morse var taket tomt igen… men nu ligger hon i alla fall och ruvar.
T-Forden, som jag är släkt med – ja, med ägaren i alla fall, hade ett uppdrag under pingst. Han skulle köra ett brudpar som skulle fotograferas vid gamla kyrkplatsen i Signebyn. Ungdjuren blev mycket nyfikna över att se en gammal bil och en brud.
Själv letar jag efter en bok… Jag fick ju ett manus tillbaka för påseende från USA och det fattades ett referensnummer. Inga problem, tänkte jag. Men det var det för jag hittar inte boken. Nu har jag letat i ett dygn och den finns fortfarande inte… Nej, man skall inte säga fula saker när det är pingsthelg. Jag får skicka efter en ny bok i morgon. Och nu är det ju bara vardag…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0