Tjejkväll - bara för tjejer

I veckan har jag varit på tjejkväll på Travmuseet i Årjäng. Jag hade väl inga speciella förväntningar på kvällen men oj vilket drag! Alla var där - ja, bara tjejer förstås!
Vi utställare hade bord utställda och jag fick till och med hjälp att hänga upp Rosa, ja lakanet som Marja i Myrom har målat med Rosa Lyckans ko. Jättesnällt!
Jag kommer ihåg på bokmässan i Göteborg, där en man tyckte att "Rosa Lyckans ko" var litet för enkel och hur jag då tog fram "Aspects of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind" och räckte över till honom. Då blev han tyst…
Det visades frisyrer och talades hälsa vid sidan av alla utställare också. Sedan var det gott käk. Tjejkäk. Stora fat med små bitar, spritsad laxmousse, god ost med stark korv och vindruva och så var det räksallad i litet glas. Fruktfat och kaffe med kaka fick avsluta.
Jag gjorde affärer av mina Clara-grannar också. Jag hade kvällen till ära ont i mina fötter så jag köpte ett par "Aloevera-sockar" med aloevera och jojobaolja av Birgitta Andersson. De skulle göra fötterna släta som barnrumpor, sades det. Och ta mig katten, jag har nu haft sockarna i några dygn - väderleken är som gjord för stickade sockar - och jag tror minsann att de gör skillnad!
Birgitta hade varit i Falun under VM hon och berättade många roliga saker därifrån, bl. a. hade norrmännen flaggor att vifta med, men när Northug låg efter bl. a. Halvardsson stacks flaggorna ner i snön… När sedan den gode Northug sprintade om de andra på upploppet kom de snöiga flaggorna fram igen. Ja det var nyheter från Mördarbacken det, Birgitta hade ju kameran med, men det var ingen idé att plåta för det gick ju utför och blev bara streck…
Mitt emot stod Lena med sina smycken och bjöd på chokladägg. Hon har drottning Silvia som mannekäng för sina smycken hon… Inte dåligt!
Sedan handlade jag en jättefin schal av Gitta Bretsch. Ja, det har sina fördelar med bara tjejer emellanåt…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0