Tillökning, DNA och snålhet

Måsparet som legat och ruvat i veckor och som förblev barnlöst i fjol, fick på midsommarafton tillökning. Tre pigga måskycklingar, som de första dagarna värmdes av mamma mås. Nu får de klara sig själva – ja under uppsikt förstås. Föräldrarna sitter en bit bort och håller koll på dem.
Själv har jag kommit hem från en fantastisk Toward a Science of Consciousness konferens i Helsingfors. En konferens mina medförfattare John K. Grandy och Jan Pilotti verkligen gjorde reklam för ”Mysteries of Consciousness”, John Grandys abstrakt handlade ju om vad han skrivit boken och senare i en vetenskaplig tidskrift och Jan Pilotti hade ju bilden med på sin ”over head” när han pratade.
Annars var det väl inte så mycket nytt i år, jo, det var en talare som pratade om DNA, medvetande och vatten och även refererade till Luc Montagnier, precis som jag gjort i min uppsats. Jätteroligt!
Boendet var precis inte samma lyxhotell som det brukar… det var vandrarhemsstandard. Allan Emren, PhD och också han medförfattare, tyckte att det var litet svårt att skära ost med tandborsten…
Väl hemkommen blev det till att börja jobba… Jodå, jag blev nästan klar till midsommar… men vad var det som luktade ur min väska? Jo, min dotter hade ett kokt ägg, som jag stoppat mer i väskan, ägg är gott och nyttigt men inte kl. 5 på morgonen när vi skulle åka till flyget, men här var det nu… och nu luktade det inte speciellt aptitligt!
Kände mig nästan som fackföreningsbossen som skulle åka på möte. Nyinköpt ljusgrå kostym hade han på sig. Efter middagen serverades chokladbitar på ett fat. Han stoppade två fulla nävar i fickorna. Vilken lyx! Det var bara det att chokladen smälte av kroppsvärmen…
Midsommardagen firades med friluftspredikan på gamla kyrk platsen. Underbart väder och vilken härlig stämning. Sångkören hade alla blomsterkransar i håret, finaste kransen hade nog kantorn!
Ha en härlig sommar! För nu är det sommar! Mörkret kommer inte så fort…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0