Holografiska förluster

Tonietta Walters, en av medförfattarna i min tredje bok om consciousness har lämnat oss. Hon var så glad över att få skriva ett kapitel i boken, det är verkligen roligt med sådana medarbetare! Jag fick hennes sista mail på söndagen, för att på onsdag få veta att hon somnat in omgiven av sin mamma och syster. Det var hjärtat…

Knappt en vecka därefter fick jag ett mail att Karl Pribram dött av cancer. Albert Einstein hade en diskussionspartner, David Bohm som i sin tur hade en diskussionspartner, Karl Pribram. Jag hade turen att få träffa Karl Pribram på konferensen i Salsburg 2007. Vi hade mail-kontakt senare och skickade julhälsningar. Karl Pribram liksom David Bohm var också de huvudsakliga medhjälparna till Michael Talbots bok "The Holographic Universe", som sedan nytryckts flera gånger.

Jag måste skicka kondoleanser till båda.

Annars är det brått som vanligt. Jag kom ju på att i veckan är det momsdags också. Då skall resultatet för fjolåret spikas! Jag har tre rörelser att deklarera för, min egen plus två andra. Och så har jag ju mina böcker… Måste maila till förlaget i North Carolina ang. "Mysteries of Consciousness", så att de skyndar på den litet så att den säkert hinner ut innan Toward a Science of Consciousness i Helsingfors. Och så skall ju "mer om Rosa och korna på Lyckan " ut och så har jag inte hört något om "The Journey of life or death…

Varför blir det så? Varför kan jag inte i god tid fixa allt som skall göras?

Det ser ut att vara vackert vinterväder i dag. Ja, det var det i går också, men det blåste från Nifelhem. Jag riktigt längtade efter sol frisk luft, men i går var den litet alltför frisk för mig…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0