Änglar finns i Årjäng och Sverige!

Det är kanske inte så många som läser min blogg, men när NWT skrev om den sjuka äldre damen som bestulits på hela sin pension började det hända saker. Jag öppnade ett bankkonto i hennes namn, clearingnr 84319-531130722, i Westra Wermlands Sparbank och pengarna började komma så smått. Samtidigt hade ett par änglar i Årjäng, Sandra Holmkvist och Lene Olsen öppnat ett fb-konto dit man kunde swisha över pengar, senast torsdag kl 12.
Och de lyckades jättebra! Fick reda på detta och var med när de lämnade över pengarna, ja, de tog räkningarna och de mesta pengarna med till banken och Ernas kuvert med räkningar. Erna orkade inte själv gå ut den dagen…
Jag kan inte nog tacka alla i Årjäng och faktiskt hela Sverige, som tänkt på Erna!
Och Marja i Myrom hörde av sig och hade börjat måla en tavla till förmån för Erna! En stor tavla blev det! Tavlan, EN RESA GENOM LIVET, föreställde Erna och var tänkt att gå till högstbjudande, men när pengar redan kommit in gav Marja den till Erna som fick den för att göra som hon ville med den. Klart att Erna ville behålla den! (Tack alla ni som delade!)
Jag blir nästan rörd när jag tänker på vad snälla människor det finns!
Men det är inget ont som inte har något gott med sig, tack vare att Ernas historia kom ut kunde tjuvarna gripas i Borås. De hade många liknande historier på sitt samvete men nu hamnade de i alla fall inom lås och bom. De fick mat och husrum ordnat…
Litet ledsen måste man bli när man tänker på att många äldre i likhet med Erna inte har pengar så det räcker till mat. Och glasögon sedan… Erna har starr som inte kunnat opereras men hon har inte haft pengar till nya glasögon. Förhoppningsvis räcker pengarna till det… och medicin…
Jag kan i likhet med Erna bara ödmjukast TACKA alla som har bidragit! TACK, ni är guld värda!
(clearingnr 84319-531130722, i Westra Wermlands Sparbank, Erna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0