Marja i Myrom och Deepak Chopra

I dag kom fortsättningen på ”Rosa”, illustrerad av Marja i Myrom och ”Tjuren tänker”, en bok om sonens Highland Cattle. Det är alltid spännande att bläddra igenom en ny bok, speciellt om man är författaren. Och så har jag ju ”The Journey to Life or Death” och ”The Mysteries of Consciousness”sedan tidigare under senhösten. Fyra nya böcker på ett år? Nja, det är nog i mesta laget… men nu blev det bara så.
Annars hade jag tänkt berätta litet mera om konferensen, för i tanken är jag fortfarande kvar…Jag skulle ha berättat om intressanta föreläsare som Henry Stapp, Menas Kafatos och Jay Kumar, men jag nöjer mig med Deepak Chopras föreläsning där han visade en bild identisk med en bild jag hade på min poster. Då kände jag mig faktiskt rätt nöjd! Och det roliga var att epigenetik, som min poster handlade om var något helt nytt för de flesta.
Sista dagen i San Jose tillbringade jag vid polen, sådant skall man väl inte tala om, på fb skall man bara vara vacker och duktig, men jag tyckte att jag var värd en lat dag.
Hemresan tog jag en taxi till järnvägsstationen, konstigt att det var så pass långt egentligen för jag hörde tågvisslan från hotellet, precis som man brukar göra i Tucson. Jag tog Caltrain till Milbrae, internationella flygplatsen ligger söder om San Francisco, så det blev ju litet kortare resa.
Men här blev det litet knepigt… för att komma till flygplatsen söderifrån måste man först ta ett annat tåg till St. Bruno och sedan ”på andra sidan” till flygplatsen. Går bra, men jag skall ju till terminal 1, men när jag frågar får jag gå tillbaka till 3… och där var ju SAS på nr 6. Nu kan jag i alla flygplatsen i San Francisco! Det var första dagen det var litet grå himmel i Kalifornien. Det var vintern som börjat, sa taxichauffören…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0