Vilken jä-la smäll!

-Vilken jä-la smäll! Så brukar ju Sickan i Jönssonligan säga. Nu kan jag säga detsamma, jag håller nämligen på att utrota skadedjur, sorkar som äter upp mina blomsterlökar, ja till och med blomrötter. Alltså har jag beväpnat mig med karbid. När man hittat sorkhålet, fyllt karbid i det och vattnat skall man försöka få det tätt så att röken följer sorkgångarna innan den går upp i luften.

Ja, det blir rök av karbid och vatten innan man tänder och dessförinnan skall man vänta minst tio minuter. Och sedan lyfter man på stenen och slänger ned en tändsticka. Och då smäller det!

Jag får nog göra om smällandet några gånger innan jag är säker på att lökmördarna är väck!

Denna vecka åker jag på bokmässa också. Visst ja, jag har inte bokat biljett ännu! Men det har blivit kyligare nu och mörkret kommer allt fortare, lättjan får hjälp när jag skulle springa… I morron kanske…

Det var ett reportage om oss i Sillerud i NWT. Om hur vi röstade. 28,5 procent av sillerudsborna röstade på SD. Vi blev uppmanade att skämmas och Sillerud kallades Sillyrud på facebook, vi skulle alltså vara dumma. Nu skall jag inte försöka försvara Sillerud, men hade vi röstat på kommunisterna eller Fi hade ingen ifrågasatt vårt vett. Då hade det varit helt OK!

I Sverige har de styrande försökt tysta debatten och till och med hindra folket att tänka. Talmannen vägrade to m att skaka hand med ledaren för Sveriges tredje största parti. Och jag som hålligt honom så högt! Kan inte ens han respektera alla människors lika värde, då är det illa ställt i Sverige!n

International New York Times skriver en stort upplagd artikel om hur syriska flyktingar blivit ett nordiskt dilemma. "40000 flyktingar har redan anlänt från Syrien och antalet väntas stiga till 80000 under resten av år 2014. I sin storslagenhet har Sverige distanserat sig från länder som Storbritannien, Holland och Danmark. Vissa europeiska länder tar emot flyktingar som valts ut av FN, men bortsett från Tyskland som är ett mycket större land är det bara Sverige som välkomnar tio tusentals personer som kommer på eget bevåg och begär asyl".

"Krav på genomlysning av svensk invandringspolitik: Den politiska korrektheten ligger som giftgas över debattklimatet i asyl- och flyktingfrågor. Drygt en miljon utländska medborgare har under ett kvarts sekel beviljats uppehållstillstånd i Sverige. Av dessa är hela nio av tio varken klassade som flyktingar eller som skyddsbehövande. Det är alltså en lögn att Sveriges mottagande av utlänningar främst värnar om de mest utsatta flyktingarna. Men detta förtigs av såväl politiker som massmedier. Inte minst journalisterna har svikit sitt ansvar. I stället har vi fått en nationell mörkläggning av ideologiska skäl i allt som rör invandrar-, asyl- och flyktingfrågor. Nu borde regeringen genast utreda hur mycket de människor som kommit hit kostar i offentliga utgifter och tillför i skatteintäkter. Att ett samhälle faller sönder på grund av en alltför stor invandring gagnar ingen". Det skriver Gunnar Sandelin, journalist, socionom och tidigare pressombudsman på Bris.

Kanske har han rätt!

Jag är ju så blödig och tycker synd om alla. Hur skall vi kunna hjälpa de 81 miljoner (enligt senast uppgift) som befinner sig på flykt?

Hade detta debatteras,hade vårt bristande försvar och hade den bristande integrationen diskuterats, hade människor vågat ha en mening och tycka olika utan att bli kallade rasister, då tror jag inte SD hade blivit största parti i vår församling. Nu är vi bara dumma…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0