Edgar Mitchell gick på månen

Solen börjar kika fram genom oktoberdimman nu när bokmässan är historia och Sverige har fått en ny regering. Nu blir det bokmässa i Karlstad i månadsskiftet okt/nov - när jag jet-leggad förhoppningsvis kommer hem från San Francisco.

Jag flyger med SAS från Gardermoen till Köpenhamn och sedan raka vägen till San Francisco, där jag stannar ett par dagar innan jag åker vidare till San Jose och konferensen.

Jag hade ju inte tänkt åka på SAND-konferensen i år men kunde inte hålla mig utan jag skickade in ett abstrakt och de ville ha mig med!

Det är ju litet roligt att bli inbjuden, för det är ju just på konferenserna "Toward a Science of Consciousness" och "Science of Non-Duality" jag träffar medarbetarna i mina böcker om medvetandet. Edgar Mitchell, han som gick på månen och som är min mailkontakt skall ju vara med på konferensen. Jag hade tänkt ha med en uppsats av Mitchell i Aspects of Consciousness men den hade varit publicerad tidigare så det blev inget.

Jag kommer också att träffa Russell Targ, som tillsammans med Elizabeth Rauscher har skrivit den första uppsatsen i Aspects of Consciousness. Russell Targ arbetade åt CIA när de trodde att ryssarna hade ett försprång... Verkligen spännande!

Nu gäller det verkligen att ha medvetandet med sig! Det är litet skillnad på boken om min barndoms kor, Rosa Lyckans ko, som jag hade med på bokmässan i Göteborg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0