På fest med Tina Thörner

Nu känns det allt långt från San Franciscos härliga sol! Men solen finns ju där 10 000 meter upp där molnen ser ut som ett skyddande vaddtäcke över jorden. Och av allt ljus - om man jämför avståndet från USAs öst till västkust kan vi människor bara se några ynka cm… Det finns med andra ord mycket vi inte kan se! Ja, det är sådant jag lärde mig på konferensen!
Och där träffade jag ju bl. a. Russell Targ, som skickade den första uppsatsen till "Aspect of Consciousness" och som jobbat åt CIA med en budget på mellan 20-60 miljoner dollar. Bakgrunden var att USA höll på att hamna på efterkälken och Sovjet satsade stort på detta, de kom ju också före med Sputnik osv. Om detta har jag skrivit i "Det finns ingen död".
Försöken blev för USAs del mycket lyckade, man hade i försöken två fel per 100 000 eller tre fel på miljonen, berättade Russell Targ. På min fråga varför försöken avbröts kom ett något överraskande svar. Skälen var religiösa! USAs ledning frågade sig "var kommer detta ifrån?" Det stod ju ingenting om detta i Bibeln, alltså kom det inte från Gud. Då måste det komma från andra hållet d.v.s. Satan och då blev det stopp! Man måste nog känna till USAs kultur för att förstå sammanhanget!
Ja det var en underbar konferens och nu är jag hemma i det grå Sverige igen. Men vi har haft litet festligt här också: Clarorna, det kvinnliga affärsnätverket har fyllt 10 år och haft kalas med Tina Thörner, Marja i Myrom och duktiga Kyrkeruds-elever som haft modevisning på temat recycling. TACK!
I går var jag med på Julmarknad på Tjolitta. En härlig tillställning! Och där hade jag "Rosa Lyckans Ko" med samt "kisses" köpta i New York, kyssar som inte överför några bakterier alls…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0