Gick över Golden Gate - i högklackat

Gick över Golden Gate bron. Allt för ombytets skull, förra gången, 2010, cyklade jag ju. Men det kändes allt mäktigt att komma till brofästet. Ringer datasonen när jag är mitt på bron.
Hotellet hade gjort reklam för Bug Bus, en turistbuss med andra våningen öppen, som det bara var att hoppa på och av var man ville. Nej, jag var nog ingen typisk turist för jag letade rätt på de vanliga bussarna. Frågade busschaufförerna och folk i affärer. Buss 10 var bra, den gick ända till bron och buss 28 likaså. Men det var en bit att gå eller byta bussar till den hållplatsen…
Gick från brofästet på andra sidan bron till hållplatsen, där får jag åka med en Big Bus till Sausalito. Vilken trevlig litet stad! Köper en rosa T-shirt och nyckelringar i en affär. Sitter och njuter vid stranden innan jag tar buss 10 "hem".
Väl hemkommen till hotellet tänkte jag byta till lågklackat, men hittar inte de skorna. Hade jag plockat ut dem ur resväskan innan jag åkte? Gick ut igen, till Fishermans Wharf, Alcatrazfärjan hade stängt för dagen… Men det kvittar… Det är nog inte något uppbyggande att gå i de gamla fångarnas fotspår…
Åker bussar bitvis, kommer "hem" när det börjar skymma för att hitta de lågklackade på golvet under överkastet till sängen… Detta var min lediga dag. I morron bär det iväg till San Jose och konferensen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0