Detta var inte USA:s president!

Långsamt börjar livet återgå till det vanliga. Men nog är det kallt! Det var ju varmt och skönt här, men då var jag i Arizona och hade det ännu varmare.

Nu börjar jag snart vänta på tornsvalorna, men de "vanliga" svalorna har ju inte kommit än.
Det var ju i Tucson jag såg dem! Men "momsdags" verkar det vara flera gånger per månad numera. Och allt har ju blivit efter den tid man har varit borta… och det man tänkt göra så fort man kom hem, som att plantera om blommor osv, har fortfarande inte blivit gjort… Jag har i alla fall köpt blomjord så det skall räcka till.

Och så har jag äntligen meddelat prof. Amoroso att boken "The mysteries of Consciousness: Essays on Spacetime, Evulotion and Wellbeing" var för stor så att McFarland vill dela den i en som kommer nu och en som kommer senare. Jag fick ett mycket snällt svar: Han var villig att skriva en uppsats i både bok tre och fyra. Åh, vad glad jag blev! Tonietta A. Walters ville också vara med. Jag får bara passa mig så att inte tredje boken om consciousness också blir för tjock…

Tankarna går tillbaka till det varma och härliga Tucson, de fina föredragen, den intressanta posterutställningen och den minnesvärda side-tripen… Ljudet kommer liksom tillbaka… Tchi tchi tchi… Det var nr fem när jag slog upp rattlesnake ljud på nätet. Nej, det är kanske bättre här i alla fall! Och det är ju i alla fall vår!

Men vilka fina bergsformationer det var på vägen upp till Mt Lemmon! En såg precis ut som en granne och där var en hel armé, trollen och småfolket osv. Det skulle också finnas en amerikansk president med. Allt innan tallskogen tog över och det började alltmer se ut som här hemma. På vägen upp låg det några utspridda hus, ett hade sålts för 11 milj. dollar, fick vi veta. Det kanske var det med 22 sovrum och som Bill Gates var ägare till…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0