Björnen har vaknat

Jag brukar inte skriva om politik i min blogg, men Rysslands trupper i Ukraina är något som berör hela världen. Nu har Ukraina bett USA, Nato och EU om hjälp. Om de skulle ingripa annat än diplomatiskt, har vi ett världskrig. Hur rustade står vi inför detta faktum?

Den moderatledda regeringen har inte sett något som helst hot mot Sverige, vi har kunnat rusta ned medan grannländerna rustat upp. Den ryska björnen har ju sovit sin törnrosasömn… Försvarsminister Mikael Odenberg fick avgå och ersattes av en trevlig tomhylsa. Förr värnade ju moderaterna om försvaret, för varje land har en arme, sin egen eller någon annans, detta hade man klart för sig. Numera sparar man bara pengar på försvaret, och ingen har vett att protestera. Det är nästan så att socialdemokraterna är lika försvarsvänliga som regeringen, men de kommer ju i så fall att reagera tillsammans med miljöpartiet som är helt aningslöst när det gäller försvar, med vänstern som ser fram mot att björnen skall hålla sina skyddande ramar om oss.

Vi får innerligt hoppas att det bara blir ett diplomatiskt krig, men USA s president talade med Mr Putin i en timme utan att de kom fram till en lösning. Vi kan bara hoppas att den kommer! Men helt klart står att Europa kommer inte att bli som förut efter detta.

Själv har jag haft besök av datasonen som har hjälpt mig fixa några bilder som var för "blurry" eller "lo res" för McFarland. Ja, jag visste att det skulle bli mycket jobb med detta…
men kanske inte så mycket…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0